Огляд законодавства

13–17 листопада 2017 року. Парламент вніс зміни до Кодексу законів про працю, зробивши католицьке Різдво вихідним днем

Верховна Рада України підтримала у першому читанні Держбюджет на 2018 рік. За повідомленням Уряду, ним передбачено зростання мінзарплати на 16% — до 3 723 грн. Держбюджет складено з урахуванням прогнозного рівня інфляції у 7%. Як зазначають урядовці, документ, зокрема, установлює суттєве збільшення фінансування потреб безпеки та оборони.

Під час другого читання проекту Держбюджету парламентарі також обговорюватимуть підтримку захисту осіб на окупованій території, а також виділення коштів на матеріально-технічне оновлення системи екстреної допомоги. Друге читання проекту Держбюджету заплановано на грудень.

Верховна Рада України внесла зміни до Кодексу законів про працю України, додавши до списку святкових днів 25 грудня. Цього дня, як відомо, відзначають католицьке Різдво.  Про прийняття відповідного закону повідомляється на веб-порталі Верховної Ради.  Сподіватимемось, що із набранням чинності не затягнеться, і ми встигнемо насолодитися несподіваним вихідним вже цьогоріч.

Щоправда, не обійшлось і без ложечки дьогтю: у святах не тільки прибуває, а й вибуває. Із переліку святкових днів законодавці прибирають 2 травня.

Ці новації неодмінно треба буде взяти до уваги, обчислюючи норми робочого часу.

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200» від 15.11.17 р. № 856 урегулював питання щодо порядку реєстрації та введення в експлуатацію сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин та іншої сільськогосподарської техніки. Зокрема, уточнив перелік документів, які необхідно подавати власникам таких машин до держінспекції сільського господарства для відомчої реєстрації.

Відтепер для машин, які реєструють уперше, замість сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності потрібно буде подати:

  • декларацію про відповідність, оформлену виробником чи його уповноваженим представником, — для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.13 р. № 62;
  • сертифікат затвердження типу, виданий органом з оцінки відповідності,— для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.11 р. № 1367 (далі — Техрегламент № 1367);
  • сертифікат відповідності затвердженому типу, оформлений виробником або його уповноваженим представником на підставі сертифіката затвердження типу, — для машин, на які поширюється дія Техрегламенту № 1367.

Обговорювані зміни прийнято у зв’язку з введенням в обов’язкове застосування Техрегламенту № 1367. Такий підхід до сертифікації відповідає європейській моделі, зокрема Директиві Європейського Парламенту та Ради ЄС від 26.05.03 р. № 2003/37/ЄС щодо затвердження типу сільськогосподарських або лісогосподарських тракторів, їх причепів та змінних причіпних машин, разом з їх системами, складовими частинами та окремими технічними вузлами.

Слід нагадати, що на відомчу реєстрацію власникам сільгосптехніки відведено 10 діб від дня придбання. Суб’єкт господарювання, який здійснює оптову чи роздрібну торгівлю машинами, їх не реєструє за умови оформлення в установленому порядку актів приймання-передачі машин.

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації  «Щодо оподаткування доходів фізичних осіб від продажу сільськогосподарської продукції» від 08.11.17 р. № 2555/6/99-99-13-02-03-15/ІПК повідомила, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі − ПДФО) до свого оподаткованого доходу не включає дохід, отриманий від продажу власної сільгосппродукції. Утім, така продукція має бути виготовлена на земельній ділянці, наданій фізособі на умовах, визначених пп. 165.1.24 Податкового кодексу України (далі − ПКУ).

Під час продажу сільгосппродукції фізособа зобов’язана надати податковому агенту копію довідки про наявність у неї визначеної земельної ділянки. При цьому платник ПДФО може самостійно обрати спосіб подання копії: самостійно або через офіційного представника. Такий вибір не вплине на порядок визначення доходу фізособи.

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором доходу, виплаченого за рішенням суду» від 10.11.17 р. № 2595/6/99-99-13-02-03-15/ІПК надала роз’яснення щодо обкладення податком на доходи та військовим збором суми відшкодування моральної шкоди, виплаченої за рішенням суду.

Представники фіскального відомства зазначили, що до оподатковуваного доходу платника податку включають дохід у вигляді відшкодування немайнової (моральної) шкоди відповідно до пп. 164.2.14 ПКУ, окрім випадків, визначених названим підпунктом. При цьому податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок і військовий збір із суми такого доходу за його рахунок (пп. 168.1.1 ПКУ).

Отже, якщо за рішенням суду відшкодовуєте моральну шкоду фізособі, не забудьте утримати із суми відшкодування податок на доходи та військовий збір.

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо відображення господарських операцій на підставі рахунку-фактури» від 14.11.17 р. № 2608/О/99-99-13-01-02-14/ІПК наголосила, що рахунок-фактура за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа.

Так, використання рахунків на підприємстві носить лише інформаційний характер. Фактично, такий документ засвідчує тільки намір сплатити кошти за поставлені товари чи надані послуги.

Водночас, факт отримання товарів або послуг повинен підтверджуватись або видатковою накладною, або актом приймання-передачі виконаних робіт (послуг).

Державна фіскальна служба України листом «Щодо відображення в обліку не оформленого (не підписаного орендарем) акта приймання-передачі послуг із оренди майна та рішення суду про стягнення з орендаря заборгованості з орендної плати» від 30.12.16 р. № 28694/5/99-99-15-03-02-14 нагадала орендодавцям, що податкові зобов’язання з податку на додану вартість (далі − ПДВ) потрібно нараховувати незалежно від факту підписання орендарем акта наданих послуг. Представники фіскального відомства пояснили, як це зробити.

За фактом постачання послуги з оренди майна постачальнику необхідно скласти акт приймання-передачі послуг та направити його на підпис отримувачу. Якщо орендар відмовився підписувати акт, постачальнику треба скласти акт про відмову від підпису й відобразити податкові зобов’язання за орендою в декларації з ПДВ за звітний період, у якому фактично надано такі послуги.

Орендодавець, який не відобразив податкових зобов’язань, повинен виправити свою помилку з допомогою уточнюючого розрахунку.

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 09.11.17 р. № 926 вкотре відкоригувало Критерії блокування податкових накладних, збільшивши кількість підстав для блокування. Наказом передбачено, зокрема, зупиняти реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних, якщо відбувається зміна вартості товару/послуг більше ніж у два рази та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД — зміна перших чотирьох цифр коду, а для кодів послуг за ДКПП — перших двох цифр кодів).

Також Мінфін деталізував та розширив умови, за яких відбуватиметься автоматичне врахування Таблиці даних платника в системі моніторингу.

Міністерство фінансів України в листі «Щодо складання фінансової звітності суб’єктами малого підприємництва» від 12.06.17 р. № 35210-07-10/15486 роз’яснило, за якими формами звітувати госпсуб’єктам, які посеред року втратили ознаки малого підприємства та стали відповідати ознакам мікропідприємства.

За таких умов представники фінансового відомства право вибору залишили за підприємством. Тобто подавати фінзітність за звітний період, у якому відбувся такий перехід, можна як за формами № 1-м та № 2-м, так і за формами № 1-мс та № 2-мс. А ось уже з наступного року таке мікропідприємство повинно подавати тільки Спрощений фінзвіт суб’єкта малого підприємництва (ф. № 1-мс і ф. № 2-мс).

Державна регуляторна служба України наказом «Про затвердження Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік» від 15.11.17 р. № 139 затвердила План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік.

Суб’єктів господарювання, включених до плану комплексних перевірок, очікує одна перевірка одразу кількома різними органами держнагляду (контролю).

Слід нагадати, що  комплексну планову перевірку здійснюють один раз на рік, а всі контролюючі органи, які запланували перевірити конкретного госпсуб’єкта, можуть його перевірити винятково у строки, зазначені у Плані здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра