Огляд законодавства

10 – 14 лютого 2020 року. Уряд скасовує обов’язок подавати повідомлення про прийняття на роботу директора підприємства

Кабінет Міністрів України для усунення дублювання інформації від держорганів та підприємств, установ, організацій щодо прийняття на роботу працівника на посаду керівника прийняв зміни до постанови Кабміну від 17.06.2015 р. № 413.

Наразі Державна податкова служба (далі – ДПС) отримує дані щодо прийняття на роботу працівника (на посаду керівника) з двох джерел інформації:

  • у порядку інформаційної взаємодії з Єдиним державним реєстром;
  • від підприємств, установ, організацій.

Змінами передбачено, що повідомленням про прийняття на роботу керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами ДПС з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Тобто підприємства не зобов’язані подавати повідомлення про прийняття працівника на роботу на посаду керівника.

Наразі текст прийнятої постанови не оприлюднено. Проєктом передбачалося, що ця постанова набирає чинності через три місяці з дня її опублікування.

Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо можливості зберігання частини готівки, що проведена через РРО у сейфі на місці проведення розрахунків з проведення операції «службова видача» від 03.02.2020 р. № 432/6/99-00-05-04-01-06/ІПК роз’яснила, як уникнути порушення, якщо підприємство вирішило здавати не всю виручку, а лише її частину, а іншу зберігати в скриньці реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та сейфі.

На думку представників податкового відомства, це можна зробити за умови знаходження сейфу на місці проведення розрахунків. Але сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) повинна відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора.

Унесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операцію «службове внесення» використовують для реєстрації суми готівки, яку зберігають на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, яку проводять після виконання «Z-звіту».

Водночас готівку, що надходить до кас, оприбутковують у день її одержання в повній сумі (п. 11 р. II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Нацбанку від 29.12.2017 р. № 148).

Отже, щоб уникнути можливого порушення законодавства, слід обумовити таку ситуацію у внутрішньому наказі по підприємству, у якому зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатись лише виручка від реалізації з використанням РРО.

Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо порядку нарахування дистриб’ютором податкових зобов’язань з ПДВ при здійсненні операцій із списання ТМЦ у зв’язку із закінченням терміну їх реалізації (споживання), якщо вартість таких списаних ТМЦ в подальшому компенсується їх постачальником» розглянула випадок, коли дистриб’ютор списує імпортовані товарно-матеріальні цінності (далі – ТМЦ) у зв’язку із закінченням терміну їх реалізації (споживання). Причому постачальник компенсує дистриб’ютору вартість таких ТМЦ.

За словами представників податкового відомства, оскільки платник податку на додану вартість (далі – ПДВ) списує ТМЦ (у т. ч. ті, що не можуть бути реалізовані у зв’язку із закінченням терміну їх реалізації (споживання), то такі ТМЦ надалі не можуть бути використані в його господарській діяльності.

У цьому випадку платник податку повинен не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, у якому відбувається їх списання, здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ згідно з п. 198.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Водночас базу оподаткування потрібно визначати згідно з п. 189.1 ПКУ.

Однак для зазначеної ситуації базою оподаткування податківці визначають митну вартість таких ТМЦ, а не їх вартість придбання, як зазначено в п. 189.1 ПКУ. Напевно, контролери врахували тут ще й норми п. 190.1 ПКУ, згідно з яким базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів. Отже, проявиться компенсуючий характер нарахування ПДВ-зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ.

Щодо подальшої компенсації платнику податку (дистриб’ютору) вартості таких списаних ТМЦ, то їх постачальник ПДВ-зобов’язання на суму такої компенсації не нараховує.

Державна податкова служба України через Офіс великих платників податків роз’яснила, чи існують обмеження у використанні податкового кредиту у платників ПДВ.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою (п. 201.10 ПКУ).

Тільки відповідно складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Якщо такий податковий кредит використовується відразу, питання не виникають, але якщо платник не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту належну йому суму ПДВ, тут слід замислитися.

Таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування.

До речі, варто згадати і про суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації.

Право на їх включення до податкового кредиту виникає у звітному податковому періоді, у якому зареєстровані такі накладні/розрахунки коригування до них в ЄРПН, але обмежуються строком у 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких накладних.

Тобто обмеження таки існують, і суми ПДВ, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, включаються до складу податкового кредиту, починаючи з податкової декларації з ПДВ за податковий (звітний) період, у якому така податкова накладна зареєстрована в ЄРПН, та закінчуючи податковою декларацією з ПДВ за податковий (звітний) період, у якому спливає 1095-денний строк з дати складення такої податковою накладної.

Державна служба зайнятості назвала професії, які мають найбільший попит серед роботодавців в Україні.

Наразі найбільший попит роботодавців спостерігається на кваліфікованих робітників – водіїв, швачок, електромонтерів, слюсарів, електрогазозварювальників.

Не менш затребуваними є оператори заправних станцій, монтери колії, токарі, трактористи, оператори та машиністи котельної, робітники з комплексного обслуговування будинків, маляри, муляри та столяри.

Відчувається нестача кваліфікованих працівників сфери послуг – продавців, кухарів, охоронників, офіціантів.

У сфері послуг потрібні також помічники вихователів, молодші медичні сестри, пекарі, бармени, соціальні робітники та перукарі.

Стабільно високим залишається попит на професіоналів та фахівців з досвідом роботи – бухгалтерів, лікарів, вихователів, фармацевтів, провізорів, вчителів та інженерів різних галузей.

З-поміж найпростіших професій найбільш затребувані підсобні робітники, прибиральники, вантажники, двірники, опалювачі, укладальники-пакувальники, комірники, кухонні робітники та сторожі.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра