Огляд законодавства

08 – 12 листопада 2021 року. Змінити місце реєстрацїї можна буде онлайн

Верховна Рада України прийняла в цілому законопроєкт про зміну місця реєстрацїї онлайн. Зовсім скоро українці зможуть оцінити всі переваги зміни місця реєстрації онлайн та забути про черги, довідки та спілкування з чиновниками. Чоловікам також не доведеться ходити у військкомати для цього.

«Цей законопроєкт змінює філософію реєстрації місця проживання. Вона буде декларативною – людина просто у застосунку або на порталі Дія зможе вказати адресу, за якою фактично проживає, й отримати підтвердження від власника житла. Жодних папірців чи походів у ЦНАП.

Для того, щоб держава розуміла, де людина зареєстрована, існують електронні реєстри, а не ксерокопії. У 21 столітті люди можуть вільно переміщатися країною і не повинні залежати від штампів у паспорті», – зазначив Михайло Федоров.

Такий складний процес пов’язаний із відсутністю взаємодії між реєстрами громад. Тому отримання фінального результату значно розтягувалося в часі. Завдяки законопроєкту територіальні громади будуть вести реєстри виключно в електронному форматі. А спеціально розроблений модуль на базі ДМС створить єдину інформаційну систему, де можна буде швидко перевірити необхідні дані.

Замість штампу в паспорті чи довідки до ID-картки – вільні кишені та відсутність страху загубити важливий документ. Замість трьох установ, 30 днів очікування та купи довідок, які і так є у держави, – одна заява, яку розглянуть та оброблять за 24 години. Замість того, щоб йти у ЦНАП із документами або власником житла для реєстрації місця проживання – лише підтвердити згоду онлайн. Місце реєстрації не даватиме людині право власності на житло, а лише повідомлятиме державу, де ви проживаєте.

Також реєстрація тепер не впливатиме на отримання послуг – оформлювати пенсію, документи чи отримувати медичну допомогу можна буде, не прив’язуючись до місця реєстрації.

Міністерство фінансів України наказом від 03.09.2021 р. № 496 затвердило Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку.

Цей Порядок визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на ФОПів, у тому числі платників єдиного податку, які відповідно до Закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.

Наказом № 496 визначено, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.

ФОП, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об’єктом) на підставі первинних документів, виданих на окреме місце продажу (господарський об’єкт), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів та копій первинних документів, які підтверджують отримання товарів ФОП. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів та копії первинних документів на отримання товарів ФОП є невід’ємною частиною такого обліку.

Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі. Під час ведення обліку товарних запасів в електронній формі ФОП обирає на власний розсуд програмний формат та метод внесення інформації до Форми обліку з дотриманням вимог цього Порядку.

Міністерство фінансів України наказом від 30.08.2021 р. № 489 виклало в новій редакції:

  • Порядок розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу;
  • форму Рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 1 до Порядку);
  • форму Рішення про результати розгляду скарги (додаток 2 до Порядку).

Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду апаратом ДПС скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу та скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій.

Порядок не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.

Не підлягають адміністративному оскарженню:

  • зобов'язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржувалися, та скарги щодо яких були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
  • вимоги та/або рішення, які оскаржені платником у судовому порядку.

Таким чином Порядок приведено у відповідність до вимог Закону № 465-ІХ та Закону № 2464-VI, оскільки Законом № 465-ІХ було внесено зміни до Закону про ЄСВ в частині уточнення порядку направлення вимоги про сплату недоїмки з єдиного внеску, порядку і строків розгляду податковим органом скарги платника єдиного внеску. Зокрема, у новій редакції було викладено абзац 7 ч. 4 ст. 25 Закону про ЄСВ. За ним:

  • податковий орган, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 20 календарних днів з дня отримання скарги на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку;
  • керівник (його заступник або уповноважена особа) податкового органу може прийняти рішення про подовження строку розгляду скарги платника єдиного внеску понад встановлений строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника єдиного внеску до закінчення 20-денного строку;
  • якщо вмотивоване рішення за скаргою платнику єдиного внеску не надсилається протягом 20-денного строку або протягом строку, подовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) податкового органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску з дня, наступного за останнім днем закінчення строків.

Таким чином, строк розгляду скарги скорочено з 30 до 20 календарних днів, передбачено можливість продовження строку розгляду до 60 днів та визначено, з якої дати скаргу вважають задоволеною на користь платника ЄСВ у зв'язку із закінченням строку її розгляду.

Цей наказ набрав чинності 9 листопада.

Державна податкова служба України оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку електронної ідентифікації осіб-нерезидентів, які надають електронні послуги» (далі – проєкт наказу).

Документ розроблено з метою забезпечення реалізації норм абз. 15 п. 2081.2 ПКУ, які внесено пунктом 17 Закону України від 03.06.2021 р. № 1525-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам».

Зокрема, проєктом наказу передбачається затвердити Порядок електронної ідентифікації осіб-нерезидентів, які надають електронні послуги, яким регламентуються процедури електронної ідентифікації особи-нерезидента, яка визначена підпунктом «д» підпункту 14.1.139 ПКУ (далі – особа-нерезидент), та здійснюється вперше під час реєстрації такої особи-нерезидента як платника податку відповідно до пункту 2081.2 ПКУ з використанням доменного імені нерезидента та/або, за бажанням особи-нерезидента, з використанням інших дозволених технологій ідентифікації платника податків, визначених для цілей ПКУ.

Розробником проєкту наказу є Державна податкова служба України.

Національний банк України вимагатиме від небанківських фінансових установ розкривати більше інформації клієнтам. Зокрема, регулятор розширив та конкретизував обсяг інформації, що підлягає розкриттю учасниками ринку небанківських фінансових послуг, а також удосконалив порядок її розкриття.

Крім того, Нацбанк установив вимоги до розкриття даних на вебсайтах фінустанов та в місцях надання послуг клієнтам. Відповідні вимоги поширюватимуться на учасників ринку небанківських фінансових послуг протягом усього строку перебування в Державному реєстрі фінансових установ.

Так, надавачі небанківських фінансових послуг розкриватимуть власні реєстраційні дані, умови та порядок діяльності, перелік власних вебсайтів.

Крім того, у відкритому доступі буде інформація щодо відокремлених підрозділів та переліку осіб, які надають посередницькі послуги.

Обов'язковою для розкриття лишатиметься бухгалтерська інформація – оприлюднюватиметься річна фінансова та консолідована фінансова звітність, підтверджена незалежними аудитором, разом із його звітом.

Розміщуючи інформацію в публічному доступі, надавачі небанківських фінансових послуг керуватимуться чітко встановленими правилами. Так, інформація повинна бути актуальною, не вводити клієнтів в оману, а її пошук має бути простим.

Такі зміни вносяться Положенням про порядок розкриття інформації небанківськими фінансовими установами, затвердженим постановою Правління НБУ від 05.11.2021 р. № 114.

Документ набув чинності 10 листопада 2021 року.

Нове положення дасть змогу клієнтам отримати всю необхідну інформацію про фінансову установу, отже, прийняти виважене рішення про співпрацю.

Президент України підписав ухвалений Верховною Радою Закон № 1780-ІХ «Про запобігання загрозам національній безпеці, пов’язаним з надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)».

Документ був розроблений на виконання ключового завдання державної політики, а саме: забезпечення реальної трансформації держави в інтересах усього суспільства та реалізації стратегічного курсу України на європейську та євроатлантичну інтеграцію.

Антиолігархічний закон забезпечує правові рамки для відокремлення великого бізнесу від політичної боротьби та для обмеження деструктивного впливу привілейованих (олігархічних) інтересів на економічне життя України.

Встановлюються чіткі критерії для визначення олігархів та вимоги до прозорості контактів політичних діячів і посадових осіб з олігархами або їхніми представниками.

Зокрема, особою, яка має значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархом), вважатиметься фізична особа, яка одночасно відповідає щонайменше трьом з таких ознак:

1) бере участь у політичному житті;

2) має значний вплив на засоби масової інформації;

3) є кінцевим бенефіціарним власником суб’єкта господарювання, який після дня введення в дію цього закону є суб’єктом природних монополій або займає монопольне (домінуюче) становище на ринку відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» та протягом одного року поспіль підтримує або посилює таке становище;

4) підтверджена вартість активів особи та суб’єктів господарювання, бенефіціаром яких вона є, перевищує 1 мільйон прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Обов’язок подання декларації про контакти з олігархами або їхніми представниками поширюватиметься на всіх посадових осіб, від рішень яких залежать доля суспільства чи державні рішення.

Закон дає великому бізнесу достатній час для адаптації та відмови від практик старої олігархічної системи. Після публікації документа починається відлік 6-місячного терміну для повноцінного введення його норм у дію.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра