Огляд законодавства

29 квітня – 03 травня 2019 року. Затверджена нова редакція модельного статуту товариства з обмеженою відповідальністю

Кабінет Міністрів України постановою «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності» від 27 березня 2019 р. № 367 затвердив нову редакцію модельного статуту товариства з обмеженою відповідальністю.

Документом установлено, що:

  • у разі подання для державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ТОВ), що діє на підставі модельного статуту, або переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту документів в електронній формі редакція модельного статуту визначається ТОВ (його засновниками) шляхом обрання варіантів «за замовчуванням» або відповідних положень модельного статуту, затвердженого цією постановою;
  • у разі подання для державної реєстрації створення ТОВ, що діє на підставі модельного статуту, або переходу на діяльність на підставі модельного статуту документів у паперовій формі вважається, що обрано варіанти «за замовчуванням»;
  • портал електронних сервісів повинен забезпечувати формування за єдиним алгоритмом цифрового коду модельного статуту, що дає змогу ідентифікувати автоматичними засобами редакцію модельного статуту, на підставі якого діє товариство з обмеженою відповідальністю;
  • модельний статут, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження модельного статуту товариства з обмеженою відповідальністю» від 16 листопада 2001 р. № 1182, застосовується виключно щодо ТОВ, які діють на його підставі на момент набрання чинності цією постановою, до моменту їх переходу на діяльність на підставі власного статуту або модельного статуту, затвердженого цією постановою;
  • ТОВ, які на момент набрання чинності цією постановою діяли на підставі модельного статуту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження модельного статуту товариства з обмеженою відповідальністю» від 16 листопада 2011 р. № 1182, і до 18 червня 2019 р. не перейшли на діяльність на підставі власного статуту або модельного статуту, затвердженого цією постановою, з 18 червня 2019 р. вважаються такими, що перейшли на діяльність на підставі модельного статуту, затвердженого цією постановою, шляхом обрання варіантів «за замовчуванням».

Міністерство юстиції України має забезпечити:

1) до 15 травня 2019 р. модернізацію порталу електронних сервісів у частині, пов’язаній з державною реєстрацією створення ТОВ, що діє на підставі модельного статуту, а також переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту, що передбачає:

  • взаємодію із заявником у форматі «запитання – відповідь» та формування через портал електронних сервісів на основі отриманих відповідей усіх документів, необхідних для державної реєстрації створення ТОВ, що діє на підставі модельного статуту, а також переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту;
  • надання заявнику підказок щодо юридичних наслідків вибору тієї чи іншої відповіді на запитання;
  • доступ до редакції модельного статуту, на підставі якої діє ТОВ, та до інформації про відповідний цифровий код модельного статуту, а також оприлюднення зазначеної інформації у формі відкритих даних;

2) до 1 вересня 2019 р. можливість вибору заявником інтерфейсу (англійською мовою) порталу електронних сервісів, який включає переклад на англійську мову запитань, відповідей, підказок та тексту модельного статуту.

Державна фіскальна служба України в категорії 115.06 «ЗІР» роз’яснила, яка відповідальність передбачена за виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії з 01.07.2019 року.

Отже, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 р. № 2628-VIII внесено зміни, зокрема, до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 р. запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

З урахуванням зазначених змін відповідно до ст. 17 Закону № 481 за порушення норм Закону № 481 щодо виробництва та торгівлі, зокрема, пальним і його зберігання посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До СГ застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

  • виробництва пального без наявності ліцензії – 1 млн грн;
  • оптової торгівлі пальним або його зберігання без наявності ліцензії – 500 тис. грн;
  • роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250 тис. грн.

Національний банк України постановою «Про затвердження Змін до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні» від 18.04.2019 р. № 62 уніс зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, посиливши нагляд за здійсненням готівкових розрахунків та веденням касових операцій банками в Україні.

Так, банк має вживати заходи для вивчення клієнтів – суб’єктів господарювання, які отримують у банку готівку для подальшого здійснення готівкових розрахунків, щоб спростувати або підтвердити підозри щодо здійснення клієнтом фінансових операцій з ознаками фіктивності.

Зокрема, з урахуванням ризик-орієнтованого підходу банк має отримувати від клієнта підтвердні документи, на підставі яких здійснюються готівкові розрахунки. Такими документами можуть бути: закупівельний акт; закупівельна відомість; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, кредитний договір; договір поставки; договір транспортування; договір зберігання, інші звітні документи.

Посилення нагляду за здійсненням готівкових розрахунків та веденням банками касових операцій пов’язане з виявленням Національним банком України за результатами нагляду у сфері фінансового моніторингу численних фактів проведення фінансовими установами ризикових (схемних) операцій з використанням готівкових коштів. Крім того, це відповідає вимогам законодавства України про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Регулятор також унормував застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України під час здійснення касових операцій відповідно до вимог законодавства (зокрема Закону України «Про електронні довірчі послуги»).

Нацбанк удосконалив окремі норми організації касової роботи банків України, зокрема щодо роботи банків із сумнівними щодо справжності та платіжності банкнотами тощо.

Цей документ набирає чинності 3 червня 2019 року.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра