Огляд законодавства

16 – 20 листопада 2020 року. Уряд оновив Правила дорожнього руху

Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306» від 11 листопада 2020 р. № 1105 затвердив зміни до Правил дорожнього руху. Постанова набуде чинності з дня офіційного опублікування.

Що змінилося?

1. Інструктори з водіння тепер зобов’язані пристібатися ременями безпеки, якщо за кермом учень. Учні зможуть практикуватися на дорозі тільки за умови, якщо в них немає протипоказань до навчання, підтверджених медичною довідкою.

2. Мотоцикли з боковим причепом належать до категорії А, а не B1.

3. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.

4. Пасажири, користуючись транспортним засобом, повинні користуватися засобами пасивної безпеки (підголовниками, ременями безпеки, де їх установка передбачена конструкцією), а пасажири з інвалідністю можуть не користуватися ними тільки за умови, якщо їхні фізіологічні особливості унеможливлюють користування (було «заважають користуватися»).

5. На дорозі із смугою для маршрутних транспортних засобів дозволили рух велосипедистам.

6. Тепер усі транспортні засоби (за винятком автобусів), які використовуються для навчання (а не лише автомобілі), повинні бути обладнані додатковими педалями зчеплення (у разі коли конструкція транспортного засобу передбачає педаль зчеплення), акселератора (у разі коли конструкція транспортного засобу допускає можливість обладнання такою педаллю) і гальмування, дзеркалом або дзеркалами заднього виду для спеціаліста з підготовки водіїв.

7. Забороняється змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків, крім випадку закріплення заднього номерного знака на додатковому обладнанні, що призначене для тимчасового перевезення багажу або вантажу, наносити на них додаткові позначення або закривати їх. Вони повинні бути чисті і достатньо освітлені.

8. Небезпечні вантажі тепер позначаються замість «Інформаційної таблиці небезпечного вантажу» знаком «Табличка оранжевого кольору». Також оновлено табличку до дорожнього знака з небезпечним вантажем.

9. Смуга для руху маршрутних транспортних засобів тепер призначена також для руху велосипедистів, якщо рух такою смугою здійснюється попутно загальному потоку транспортних засобів. Водію, який повертає праворуч на дорозі зі смугою для маршрутних транспортних засобів, що відокремлена переривчастою лінією дорожньої розмітки, дозволено виконувати поворот із цієї смуги. У таких місцях дозволяється також заїжджати на неї під час виїзду на дорогу і для посадки чи висадки пасажирів біля правого краю проїзної частини.

10. Дорожній знак 1.40 «Кінець дороги з удосконаленим покриттям» матиме інший вигляд.

Державна регуляторна служба України затвердила План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2021 рік.

Підставою для проведення комплексних перевірок є внесення одного й того самого суб’єкта господарювання до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) різних органів державного нагляду (контролю).

Такий комплексний плановий захід проводиться один раз на рік, а усі контролюючі органи, які запланували перевірити такого суб’єкта господарювання, можуть його перевірити виключно у строки, встановлені Планом.

За затвердженим планом наступного року буде проведено 43 457 перевірок підприємств та підприємців.

Міністерство юстиції України роз’яснило, як припинити юридичну особу шляхом її ліквідації.

Норми ст. 104 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) встановлюють, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Порядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або банкрутства встановлюється Кодексом з процедур банкрутства.

Особливості припинення банку як юридичної особи встановлюються законами «Про банки і банківську діяльність» та «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

Відповідно до ст. 105 ЦКУ учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, зобов’язані:

- протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію;

- призначити ліквідаційну комісію (виконання функції якої може бути покладено на орган управління юридичної особи), її голову або ліквідатора та встановити порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог (не може становити менше двох і більше шести місяців).

До ліквідаційної комісії або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи.

Підстави та порядок ліквідації юридичної особи встановлені статтями 110–111 ЦКУ.

Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) передбачає процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

1 етап. Державна реєстрація рішення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації, для якої подаються:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) відповідного рішення (повинен відповідати вимогам спеціального законодавства та установчих документів юридичної особи);

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад ліквідаційної комісії або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта – для осіб, які мають відповідну відмітку в паспорті), порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог – у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні про припинення шляхом ліквідації.

Указані відомості обов’язково вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (п. 26 ч. 2 ст. 9 Закону).

Для державної реєстрації рішення про скасування рішення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) відповідного рішення.

Для державної реєстрації зміни складу ліквідаційної комісії, голови комісії або ліквідатора подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) відповідного рішення.

2 етап. Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами подаються:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Крім того, певні вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації, передбачено також ст. 15 Закону (п.п. 1–7, 13–14, 16 ч. 1) та ч. 3 ст. 34 Закону України «Про нотаріат».

Проведення зазначених реєстраційних дій здійснюється без справляння адмінзбору.

Закон у ч.ч. 6, 7 ст. 25 визначає підстави та порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Виключні підстави для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації визначено ст.ст. 27 та 28 Закону відповідно.

Наприклад, щодо відмови, то підставою може бути те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

  • щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
  • щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду та фондів соціального страхування тощо.

Міністерство юстиції України повідомило, чи можна визнати спадкоємця негідним і відсторонити його від спадщини.

Спадкоємцями за заповітом і за законом можуть бути фізичні особи, які є живими на час відкриття спадщини, а також особи, які були зачаті за життя спадкодавця і народжені живими після відкриття спадщини. Спадкоємцями за заповітом можуть бути юридичні особи та інші учасники цивільних відносин.

Однак для набуття статусу спадкоємця недостатньо зарахування людини до спадкоємців певної черги чи факту наявності заповіту на її користь.

Законодавством України передбачено можливість визнання потенційних спадкоємців негідними у випадку їх недоброчесної поведінки щодо спадкодавця і, відповідно, позбавлення права на отримання у спадщину будь-якого майна або грошових коштів. Внаслідок визнання одного із спадкоємців негідним його частка пропорційно ділиться між іншими спадкоємцями.

Підстави усунення від права на спадкування:

1) особи умисно позбавили життя спадкодавця чи будь-кого з можливих спадкоємців або вчинили замах на життя спадкоємців (це не стосується осіб, які вчинили такий замах, але спадкодавець, знаючи про це, все ж призначив їх своїми спадкоємцями за заповітом);

2) особи умисно перешкоджали спадкодавцеві скласти заповіт, внести до нього зміни або скасувати його і цим сприяли виникненню права на спадкування у них самих чи в інших осіб або сприяли збільшенню їхньої частки у спадщині;

3) не мають права на спадкування за законом батьки після дитини, щодо якої вони були позбавлені батьківських прав, і їхні права не були поновлені на час відкриття спадщини;

4) батьки (усиновлювачі) та повнолітні діти (усиновлені), а також інші особи, які ухилялися від виконання обов’язку щодо утримання спадкодавця, якщо ця обставина встановлена судом;

5) одна після одної особи, шлюб між якими є недійсним або визнаний таким за рішенням суду;

6) за рішенням суду особа може бути усунена від права на спадкування за законом, якщо буде встановлено, що вона ухилялася від надання допомоги спадкодавцеві, який через похилий вік, тяжку хворобу або каліцтво був у безпорадному стані;

7) усунення від права на спадкування спадкоємців за законом та за заповітом можливе виключно на підставі рішення суду.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра