Огляд законодавства

15 – 19 квітня 2019 року. Формат урядової програми «Доступні ліки» змінився

Кабінет Міністрів України повідомив про оновлений формат урядової програми «Доступні ліки». Крім того, Уряд нагадав, що в рамках трансформації галузі охорони здоров’я у квітні 2017 року запроваджено новий принцип забезпечення пацієнтів ліками – урядову програму «Доступні ліки».

Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ) обрало три напрями захворювань, лікування яких у країні є пріоритетом і які добре лікуються амбулаторно, та розробило і запровадило для них модель реімбурсації. Завдяки цьому пацієнти, які мають хронічні серцево-судинні захворювання, діабет 2 типу та бронхіальну астму, отримують ефективні лікарські засоби за рецептом безоплатно або з незначною доплатою та лікуються з постійним супроводом лікаря.

За інформацією МОЗ, за цей час пацієнти із зазначеним переліком захворювань отримали ліки за 35 млн рецептів на суму понад 1,8 млрд грн.

1 лютого 2019 року МОЗ затвердило оновлену редакцію реєстру препаратів програми «Доступні ліки».

До оновленого реєстру ліків увійшли 258 препаратів, 64 з яких пацієнти зможуть отримувати безоплатно, інші – з невеликою доплатою. Найдешевший препарат, який на 100% відшкодовує держава, коштує 4,76 грн, найдорожчий – 898,22 грн.

Крім того, з 1 квітня 2019 року урядова програма реімбурсації «Доступні ліки» переходить в адміністрування Національної служби здоров’я України (НСЗУ). Це дасть змогу пацієнтам отримувати ліки в будь-якій аптеці в Україні, яка має договір з НСЗУ, незалежно від місця, де цей рецепт був виданий. Відтак, програма стане ще доступнішою для пацієнтів.

Ще одне нововведення – з квітня ліки за програмою «Доступні ліки» можна буде отримати тільки за електронним рецептом, виписаним сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами через електронну систему охорони здоров’я. Електронний рецепт може видати лише лікар, з яким у пацієнта підписана декларація. Якщо громадянин не обрав свого лікаря, декларацію можна підписати під час найближчого візиту до лікарні й одразу ж отримати електронний рецепт за програмою «Доступні ліки».

Відповідно до доручення Кабінету Міністрів України Держпродспоживслужба продовжує роботу зі здійснення моніторингу застосування державних регульованих цін на лікарські засоби в рамках урядової програми «Доступні ліки».

За І квартал 2019 року працівники підрозділів контролю за регульованими цінами головних управлінь Держпродспоживслужби в областях та м. Києві опрацювали інформацію від 3,7 тис. аптечних закладів, проаналізували понад 724 тис. цін на лікарські засоби з питань дотримання вимог законодавства у сфері ціноутворення.

Під час ретельного аналізу інформації, отриманої від аптечних закладів, здійснюється контроль за правильністю застосування суб’єктами господарювання граничних оптово-відпускних цін, а також граничних оптових та роздрібних надбавок до цін на ліки, вартість яких підлягає відшкодуванню з бюджету.

За результатами аналізу в разі виявлення випадків завищення суб’єктами господарювання граничних оптових та роздрібних надбавок надаються рекомендації щодо усунення порушень.

Державна фіскальна служба України в індивідуальній податковій консультації «Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг із капітального ремонту житла (об’єкта житлового фонду) і подальшого постачання такого житла» від 05.04.2019 р. № 1483/6/99-99-15-03-02-15/ІПК розглянула таку ситуацію. Платник податку на додану вартість (далі – ПДВ) здійснює капітальний ремонт житла (об’єкта житлового фонду) силами підрядної організації. Чи буде для цілей ПДВ-обліку операція з постачання послуг з капітального ремонту житла підрядною організацією вважатися першим постачанням житла?

Для цілей оподаткування ПДВ операція з реалізації майнових прав на нерухоме майно для продавця є операцією з постачання об’єкта нерухомого майна. Відповідно до пп. 197.1.14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання житла (об’єктів житлового фонду), крім його першого постачання, якщо інше не передбачено цим підпунктом.

Перше постачання житла (об’єкта житлового фонду) означає:

  • першу передачу готового новозбудованого житла (об’єкта житлового фонду) у власність покупцю або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) із спорудження такого житла за рахунок замовника;
  • перший продаж реконструйованого або капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцю, який є особою, іншою, ніж власник такого об’єкта, на момент виведення його з експлуатації (використання) у зв’язку з такою реконструкцією або капітальним ремонтом, або постачання послуг (включаючи вартість придбаних за рахунок виконавця матеріалів) на таку реконструкцію чи капітальний ремонт за рахунок замовника.

Отже, якщо замовник (власник житла) здійснює капітальний ремонт житла (об’єкта житлового фонду) силами підрядної організації, то операція такої підрядної організації (надавача послуг) з постачання послуг з капітального ремонту житла (об’єкта житлового фонду) є першим постачанням житла відповідно до пп. 197.1.14 ПКУ.

Така операція є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковується цим податком за ставкою 20%.

Операції з подальшого продажу капітально відремонтованого житла (об’єкта житлового фонду) покупцям звільняються від оподаткування ПДВ згідно з пп. 197.1.14 ПКУ.

Міністерство фінансів України на своєму сайті оновило перелік міжнародних стандартів бухобліку, фінзвітності та відповідних тлумачень станом на 04.04.2019 р. (перекладено українською мовою у 2018 році).

Оновлена редакція таких стандартів:

  • МСФЗ 5 «Непоточні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність»;
  • МСБО 16 «Основні засоби»;
  • МСБО 21 «Вплив змін валютних курсів»;
  • КТМФЗ 1 «Зміни в існуючих зобов’язаннях з виведенням з експлуатації, відновленням та подібних зобов’язаннях».

Крім того, два стандарти було перейменовано. Тепер вони називаються так:

  • МСБО 27 «Окрема фінансова звітність»;
  • МСБО 28 «Інвестиції в асоційовані та спільні підприємства».

Національний банк України визначив механізм повідомлення банками органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю (далі – виконавець) про рахунки фізичних осіб, внесені до Єдиного реєстру боржників.

Так, банк зобов’язаний перевірити наявність інформації про клієнта-фізичну особу в день відкриття або закриття рахунку в Єдиному реєстрі боржників. Якщо рахунок відкривається на ім’я фізичної особи, внесеної до Єдиного реєстру боржників, зокрема через відокремлені підрозділи банку, або здійснюється закриття рахунку такою особою, банк зобов’язаний у день відкриття або закриття рахунку повідомити про це зазначених у Єдиному реєстрі боржників виконавців.

Відповідний механізм та форму повідомлення містить Положення про порядок надання банками інформації про відкриття/закриття рахунків фізичних осіб, унесених до Єдиного реєстру боржників, до органів державної виконавчої служби або приватних виконавців (далі – Положення).

Положення, розроблене на виконання вимог законодавства України, сприятиме, зокрема:

  • запобіганню відчуженню майна боржником, внесеним до Єдиного реєстру боржників;
  • посиленню захисту прав та інтересів дітей, покращенню їх матеріального забезпечення у випадках, якщо батьки не дійшли згоди щодо способу утримання дітей і останній визначається судом.

Положення затверджене постановою Правління НБУ від 18.04.2019 р. № 60 та набирає чинності 19 квітня 2019 року.

Цей документ ухвалено на виконання вимог ст. 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» та передбачає обов’язок банків повідомляти виконавців у разі відкриття або закриття рахунку фізичної особи, щодо якої наявна інформація в Єдиному реєстрі боржників.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), затвердила постанову «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення» від 14 березня 2019 року № 339 і погодила нову редакцію Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

Порядок застосовується під час установлення НКРЕКП тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб’єктів природних монополій та поширюється на них під час розрахунку таких тарифів.

Тарифи встановлюються на планований період тривалістю 12 місяців (з 1 січня по 31 грудня).

НКРЕКП може коригувати складові структури тарифів, якщо протягом строку їх дії збільшились або зменшились мінімальна заробітна плата, прожитковий мінімум, податки, збори, платежі, підвищились або знизились ціни на реагенти, паливно-енергетичні ресурси, придбання води в інших суб’єктів господарювання та/або очищення власних стічних вод іншими суб’єктами господарювання, змінився курс валют за наявності зобов’язань щодо запозичень (кредитів, позик) міжнародних фінансових організацій.

Заява про встановлення тарифів шляхом коригування окремих їх складових, відповідні розрахунки та підтвердні документи подаються до НКРЕКП відповідно до Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

Зекономлені кошти протягом строку дії тарифів у результаті здійснення заходів з енергозбереження можуть використовуватися ліцензіатом для стимулювання скорочення питомих витрат паливно-енергетичних та інших матеріальних ресурсів, у тому числі на винагороду за енергосервісними договорами для здійснення комплексу енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів відновлення активів, матеріального заохочення працівників та інших цілей відповідно до законодавства.

Для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення ліцензіат подає до НКРЕКП у термін до 1 червня кожного року в друкованій та електронній формі заяву про встановлення тарифів та розрахунки тарифів за встановленими формами з підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися для розрахунків.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра