Огляд законодавства

03−07 жовтня 2016 року. Уряд визначив вимоги до банків, через які виплачуватимуть зарплату бюджетникам, пенсії та соціальну допомогу

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Деякі питання виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ» від 22.09.16 р. № 662, якою визначив вимоги до банків, що матимуть можливість проводити виплату пенсій, грошової допомоги та зарплати працівникам бюджетних установ. Відбір банків буде здійснюватися за підсумками конкурсу єдиною комісією, створеною Мінфіном, за участю представників Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Казначейства, Пенсійного фонду та Нацбанку.

Уповноваженими на здійснення зазначених виплат зможуть бути банки, що мають активи, частка яких становить не менш ніж 1% активів банківської системи або контрольний пакет акцій яких належить міжнародним фінансовим і банківським установам, що мають міжнародний рейтинг інвестиційного класу від міжнародно визнаних рейтингових агенцій або в яких держава володіє часткою понад 75%. Також на час проведення конкурсу банки повинні відповідати таким вимогам:

  • упродовж останніх шести місяців НБУ не застосовувалися заходи впливу у вигляді обмеження, зупинення чи припинення операцій, що здійснювалися банком;
  • не мають фінансової заборгованості перед Фондом гарантування вкладів фізичних осіб щодо сплати зборів, штрафів, пені;
  • не мають заборгованості зі сплати податків і зборів;
  • протягом останніх 12 місяців щодо яких або до власників істотної участі в яких або до пов'язаних осіб яких не було застосовано Україною, іноземними державами — членами Організації економічного співробітництва та розвитку чи ЄС санкцій;
  • здійснюють емісію електронних платіжних засобів (платіжних карток).

Фінансові установи матимуть три місяці перехідного періоду, щоб досягти відповідності оновленим вимогам.

Державна фіскальна служба України наказом «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» від 28.09.16 р. № 813 затвердила новий держреєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі − РРО). Слід нагадати, що в ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну модифікацію яких заборонено. Відповідно, попередній перелік, що був затверджений наказом ДФСУ «Про затвердження Державного реєстру розрахункових операцій» від 16.06.16 р. № 535, втратив свою актуальність.

Державна фіскальна служба України в листі «Щодо уникнення подвійного оподаткування» від 27.09.16 р. № 6302/В/26-15-13-04-14 зазначила, що довідка про суму отриманих резидентами України доходів і сплачених податків, видана податковими органами Російської Федерації (далі − РФ), не потребує будь-якого додаткового засвідчення (консульської легалізації або завірення апостилем) для цілей пп. 13.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Україна та РФ — учасники Конвенції про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних і кримінальних справах від 22.01.93 року. Цей факт дозволяє податкові документи приймати без будь-якого додаткового засвідчення.

Слід нагадати, що для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплачених податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (пп. 13.5 ПКУ).

Міністерство внутрішніх справ України (далі — МВС) наказом «Про затвердження Положення про комісію Міністерства внутрішніх справ України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни» від 26.08.16 р. № 868 визначило повноваження та склад комісії МВС із питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни держслужбовців, працівників МВС та працівників територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до його сфери управління.

Так, рішення щодо надання статусу учасника бойових дій ухвалять на підставі документів щодо:

  • безпосереднього залучення до виконання завдань АТО в районах її проведення;
  • направлення (прибуття) у відрядження до районів проведення АТО;
  • перебування в районах проведення АТО з метою виконання завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України шляхом безпосередньої участі в АТО, забезпечення її проведення.

Такі факти можуть підтверджувати витяги з наказів керівника Антитерористичного центру при СБУ про залучення до проведення АТО, директив, розпоряджень, посвідчень про відрядження, оперативних завдань, журналів бойових дій, бойових донесень, дислокацій, книг нарядів, графіків несення служби, звітів, зведень, донесень, матеріалів спеціальних (службових) розслідувань за фактами отримання поранень, а також інші офіційні документи, видані держорганами, що містять достатні докази про безпосередню участь особи у виконанні завдань АТО в районах її проведення.

Протягом місяця після завершення виконання завдань АТО в районі її проведення керівники підрозділів, у підпорядкуванні яких працівники МВС проходили службу чи працювали, подають комісії МВС зазначені вище документи та довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.

Якщо місце постійної дислокації підрозділу або установи, закладу розташовано безпосередньо в районі проведення АТО, керівники підрозділів подають документи на розгляд комісії протягом місяця після призначення держслужбовців, працівників МВС на відповідні посади.

Міністерство соціальної політики України наказом «Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги посередництва (медіації)» від 17.08.16 р. № 892 затвердило Держстандарт соціальної послуги посередництва (медіації). Він визначає зміст, обсяги, умови та порядок надання соціальної послуги посередництва, показники її якості для суб'єктів різних форм власності та господарювання, які надають таку послугу (фахівці із соціальної роботи, соціальні працівники, психологи).

Нагадаємо, медіація — це процес, у якому нейтральна третя сторона (медіатор) допомагає вирішити конфлікт, сприяючи виробленню добровільної угоди між сторонами, що конфліктують. Медіатор полегшує процес спілкування між сторонами, допомагає глибше зрозуміти їхні позиції та інтереси, шукає ефективні шляхи вирішення проблеми, надаючи можливість сторонам дійти згоди.

Цей норматив направлено на організацію надання соціальних послуг особам/сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, моніторингу й контролю якості їх надання. Їх надаватимуть безоплатно, за плату або з установленням диференційованої плати.

Надаватимуть соціальні послуги на підставі заяви отримувача соціальної послуги (законного представника), яку розглядатимуть упродовж 10 робочих днів і ухвалюватимуть рішення щодо надання послуг.

Міністерство юстиції України на своєму офіційному сайті пояснило, що за вимогами нинішнього законодавства в боржників за комунальними послугами фактично не можуть забирати житлові приміщення в рахунок стягнення комунальних платежів. Чинне законодавство гарантує захист права людини на житло, яке закріплено в Конституції України. Зокрема, заборонено забирати єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій воно розташоване.

З метою захисту прав дітей законодавство забороняє відчуження нерухомого майна, у якому зареєстровано неповнолітніх. У таких випадках необхідний попередній дозвіл органів опіки та піклування.

Водночас порядок стягнення майна боржника передбачає, що передусім борг має бути погашено за рахунок коштів боржника, а за відсутності коштів — іншого майна й лише в крайньому разі — за рахунок стягнення житла.

Державна служба України з питань праці у своєму листі «Щодо довідки МСЕК під час прийняття на роботу» від 04.05.16 р. № 5081/4/4.1-ДП-16 звертає увагу на важливий нюанс: медико-соціальною експертною комісією (далі − МСЕК) може бути встановлено, що стан здоров'я інваліда перешкоджає виконанню професійних обов'язків, загрожує здоров'ю і безпеці праці інших осіб або ж продовження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенням здоров'я такої особи. У такому разі про це зазначають у довідці до акта огляду МСЕК.

Тож, улаштовуючись на роботу, інвалід має подати зазначену довідку, аби потенційний працедавець міг дізнатися про наявність/відсутність протипоказань. У кожному разі на підприємстві слід залишити копію такої довідки (із завіренням її відповідності пред’явленому оригіналу). Якщо в працевлаштуванні буде відмовлено через протипоказання, то такий документ підтверджуватиме обґрунтованість відмови. А якщо перепон немає й інваліда приймають на роботу, то завірена копія, зокрема, слугуватиме підставою для застосування зниженої ставки єдиного соціального внеску.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра