Огляд законодавства

03 – 07 серпня 2020 року. Уряд надав нові рекомендації щодо карантинних обмежень та графіків роботи

Кабінет Міністрів України постановою «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22 липня 2020 р. № 641 оновив правила карантину і запровадив посилені протиепідемічні заходи на території зі значним поширенням COVID-19, зокрема затвердив рекомендації на час карантину для держорганів і суб’єктів господарської діяльності. Постанова набрала чинності 01 серпня.

Постановою рекомендовано органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності забезпечити:

  • на період дії карантину з метою обмеження скупчення осіб у транспорті та на шляхах прямування на роботу/з роботи застосування за можливості гнучкого режиму робочого часу, який, зокрема, передбачає різний час початку і закінчення роботи для різних категорій працівників, дистанційну (надомну) роботу;
  • встановлення відстані у прикасовій та касовій зонах закладу торгівлі між особами (за винятком покупця і продавця) не менше ніж 1,5 метра та/або наявність між ними відповідних захисних екранів;
  • дотримання відстані не менше ніж 1,5 метра між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до приміщень.

Суб’єктам господарювання рекомендовано на період дії карантину внести (у разі потреби) зміни до режимів їх роботи з метою встановлення початку роботи о 9-й, 10-й годині чи більш пізній час.

Зокрема, встановити початок роботи о 10-й годині або більш пізній час для суб’єктів господарювання, які провадять свою діяльність у таких видах економічної діяльності:

  • оптова та роздрібна торгівля;
  • ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів;
  • поштова та кур’єрська діяльність;
  • тимчасове розміщення та організація харчування;
  • страхова діяльність;
  • освіта;
  • надання соціальної допомоги;
  • мистецтво, спорт, розваги та відпочинок.

Кабінет Міністрів України вніс зміни до Типового договору оренди землі та затвердив Правила утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення. Відповідна постанова «Про затвердження Правил утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення» від 22.07.2020 р. № 650 набула чинності 30 липня.

Правилами визначено основні вимоги щодо утримання та збереження полезахисних лісових смуг, розташованих на землях сільськогосподарського призначення, проведення комплексу заходів з меліорації.

Правила є обов’язковими для виконання усіма власниками, орендарями та користувачами земельних ділянок, на яких розташовано полезахисні лісові смуги (далі – землекористувачі).

Визначено, що полезахисні лісові смуги – це штучно створені насадження лінійного типу для захисту сільськогосподарських угідь від негативного впливу природних та антропогенних факторів.

Лісовпорядкування полезахисних лісових смуг проводиться за такими додатковими показниками:

  • вид;
  • площа, довжина, ширина, кількість рядів;
  • головна порода;
  • конструкція;
  • віковий період;
  • лісівничо-меліоративна оцінка.

Установлено, що заходи щодо охорони від незаконних рубок, забезпечення пожежної безпеки та ліквідації пожеж у полезахисних лісових смугах здійснюють землекористувачі.

На земельних ділянках під полезахисними лісовими смугами забороняється:

  • складувати матеріали;
  • будувати будь-які споруди;
  • влаштовувати звалища сміття, снігу та льоду;
  • обладнувати стоянки транспортних засобів;
  • випалювати суху рослинність, розпалювати багаття;
  • добувати з дерев сік, смолу, робити надрізи;
  • знищувати мурашники, ловити птахів і звірів;
  • провадити будь-яку діяльність, що може негативно впливати на стан полезахисних лісових смуг.

Також виноски до Типового договору оренди землі викладено в новій редакції.

Державна податкова служба України звернула увагу платників єдиного податку, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Ці норми встановлено пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється через внесення відповідних записів до реєстру, а в разі відмови в реєстрації контролюючий орган зобов’язаний надати протягом двох робочих днів письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена. При цьому згідно з п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для відмови в реєстрації є виключно:

1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ;

2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється в результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;

3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

Отже, фізична особа – підприємець, яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 01 квітня, 01 липня або 01 жовтня, не може повернутися в поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування цьогоріч.

Така фізична особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 01 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст. 291 ПКУ.

Державна податкова служба України нагадала, що протягом періоду з 01 березня 2020 року до останнього календарного дня місяця (включно), у якому завершується дія карантину, не будуть застосовуватися санкції за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунків коригування до них. Слід звернути увагу, що карантин продовжили до 31 серпня.

Проте платники не звільняються від фінансової відповідальності за неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності з податку на додану вартість (далі – ПДВ), несплату (несвоєчасну сплату) податкових зобов’язань з ПДВ.

Порушення вимог ПКУ щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до неї негативно впливає на право контрагента платника податків скористатися правом на нарахування податкового кредиту з ПДВ.

Національна служба здоровя нагадала, які послуги можна отримати пацієнту в лікаря первинної медичної допомоги, з яким укладено декларацію.

Лікар первинки – сімейний лікар, терапевт і педіатр – той, кого пацієнт бачить першим, коли звертається по медичну допомогу. Цей лікар спостерігає за здоров’ям пацієнта, ставить діагнози та лікує найпоширеніші хвороби.

У сімейного лікаря, терапевта, педіатра безоплатно можна отримати такі послуги:

1) динамічне спостереження за станом здоров’я пацієнтів, у тому числі – із діагностованими хронічними захворюваннями;

2) діагностика та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів тощо;

3) вакцинація дітей і дорослих за Національним календарем щеплень;

4) надання консультацій (наприклад, щодо дієти, здорового способу життя тощо);

5) ведення неускладненої вагітності;

6) направлення до вузьких спеціалістів;

7) надання окремих послуг паліативної допомоги пацієнтам;

8) надання рецептів на ліки, зокрема за програмою «Доступні ліки»;

9) надання направлень на загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою.

10) надання направлень на загальний аналіз сечі;

11) надання направлень на вимірювання рівня глюкози та холестерину, тропоніни;

12) надання направлень на швидкі тести на вагітність, ВІЛ, вірусні гепатити;

13) вимірювання тиску, ваги, зросту, окружності талії.

14) надання направлень на електрокардіограму;

15) надання довідок, листків непрацездатності.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра