Огляд законодавства

03-07 листопада 2014 року. Печатки перестали бути обов'язковими

Президент України підписав Закон України 'Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу' від 15.04.14 р. № 1206-VII. Закон запрацює вже в листопаді. Відповідно до його норм підприємство не зобов'язане мати печатку. Відтепер це його право, а не обов'язок. Під дію закону потрапляють також фермерські господарства, кооперативи, товарні біржі, колективні сільгосппідприємства, торгово-промислові палати, кредитні спілки та їх асоціації.

Зникла необхідність отримання дозвільних документів для виготовлення печаток (ст. 581 Господарського кодексу України).

Обов'язковість скріплення печаткою письмового правочину юрособи, закріплене в ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України, також зникає.

Відтепер не потрібно ставити печатку юрособи, зокрема, на таких документах:

— пропозиції конкурсних торгів та цінові пропозиції;

— протокол загальних зборів акціонерів, рішення акціонера;

— векселі;

— звіт про оцінку майна тощо.

Кабінет Міністрів України  розпорядженням «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» від 30.10.14 р. № 1053-р оприлюднив перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

В свою чергу, з метою визначення остаточного переліку населених пунктів, де здійснювалася АТО, Міністерство внутрішніх справ та Міністерство оборони за участю Служби безпеки у п'ятиденний строк з дня закінчення АТО мають надати пропозиції про внесення змін до затвердженого переліку.

Державна фіскальна служба України у листі «Про сплату авансових внесків підприємствами-пільговиками» від 04.09.14 р. № 3699/7/99-99-19-02-01-17  повідомила, що підприємства-пільговики також повинні сплачувати авансові внески.  Так, у п. 57.1 Податкового кодексу України немає  жодного слова про можливість не сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток суб'єктами господарювання, які перебували на пільговому режимі оподаткування в минулому році.

Відтак, переконують фіскали, такі підприємства-пільговики в поточному році повинні сплачувати авансові внески з податку на прибуток на загальних підставах, а вже потім зможуть скористатися ст. 43 ПКУ й повернути «переплату», подавши відповідну заяву. 

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» від 23.09.14 р. № 966 затвердило  нову декларацію з ПДВ.

Від попередньої нова декларація кардинально не відрізняється, але містить  певні нюанси. Зокрема, декларація збагатилася рядками для відображення операцій, які оподатковують 7% ПДВ. Водночас позбулася й окремих рядків.

Також Мінфін наказом «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» від 22.09.14 р. № 957 представив оновлену форму податкової накладної.  Табличну частину  накладної доповнили колонкою, передбаченою для 7%-вої ставки. Місце для такої ставки, відповідно, відвели й у розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної. В іншому форма накладної суттєвих змін не зазнала.

Що стосується порядку заповнення податкової накладної, то тут змін уже більше. По-перше, вони, звісно, стосуються заповнення накладної при застосування ставки 7%. По-друге, тепер при здійсненні постачання на експорт необхідно вказувати умовний ІПН із номером «300000000000» (нагадаємо, зараз указують ІПН '400000000000').

Міністерство фінансів України наказом «Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення» від 22.09.14 р. № 958 презентував оновлену версію Реєстру виданих та отриманих податкових накладних.

У цілому новоспечений документ практично не відрізняється від попереднього. Основні зміни такі. У шапці Реєстру зникло поле «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість». У перший та другий розділи Реєстру додано дві графи, щоб відобразити постачання товарів, які оподатковуються за ставкою 7%.

У розділі I Реєстру «Видані податкові накладні» в окремих графах потрібно вказувати товари/послуги, які не є об'єктом обкладення ПДВ чи звільнені від нього.

У розділі II Реєстру «Отримані податкові накладні» введено нову графу «Частка, що використовується в оподатковуваних операціях». Крім того, в окремих колонках виділені операції з придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню за ставками 20%, 7%, 0% та будуть використовуватися в оподатковуваних операціях.

Платники податку, які застосовують касовий метод, заносять до Реєстру податкову накладну та/або розрахунок коригування до податкової накладної у звітному періоді, на який припадає фактична дата компенсації. Крім того, при використанні касового методу до позначення виду документа додається літера «К».

Бухгалтерську довідку, складену для коригування податкового кредиту, що виникає при здійсненні контрольованих операцій, у Реєстрі зазначають як вид документа «БО», до якого додають позначення у вигляді літер «КО». Наприклад, БОПНЕКО у разі віднесення до податкового кредиту сум ПДВ на підставі електронної податкової накладної.

Міністерство фінансів України наказом від 30.09.14 р. № 987 «Про внесення зміни до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку та визнання такими, що втратили чинність, наказів Міністерства фінансів України від 16 травня 1996 року № 99 та від 24 березня 2000 року № 61» скасувало Інструкцію про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей.

Також доповнено Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку. Змінами передбачено, що повноваження на здійснення госпоперації (одержання ТМЦ відповідно до договору) від імені та в інтересах юрособи або фізособи-підприємця підтверджують відповідно до чинного законодавства. Такими документами, наприклад, можуть бути: письмовий договір, довіреність, акт органу юрособи тощо.

Однак, незважаючи на таку парадоксальну ситуацію, суб'єкти господарювання за бажанням можуть користуватися довіреностями самостійно розробленої форми. Єдине, власна форма документа повинна містити реквізити первинки, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996- XIV.

Міністерство оборони України у листі «Перелік документів для надання статусу учасника бойових дій військовослужбовцям (резервістам, військовозобов'язаним) та працівникам ЗСУ, які брали безпосередню участь в АТО» від 24.10.14 р. роз'яснило, що документи для надання військовим статусу учасника бойових дій (далі — УБД) готують командири військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники установ, закладів.

У місячний строк після завершення військовими виконання завдань у зоні АТО на розгляд комісії Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій вони подають:

— довідку про безпосередню участь особи в АТО, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;

— витяги з наказів по стройовій частині про вибуття (прибуття) до військової частини після виконання завдань АТО;

— копії посвідчень про відрядження;

— список військовослужбовців, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України й брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах проведення АТО.

Документи надають у паперовому вигляді за адресою: 03168, м. Київ, 168, Повітрофлотський пр-т, 6, Департамент кадрової політики Міністерства оборони України. Списки військовослужбовців подають в електронному вигляді Microsoft Excel (версія 97 − 2003) на автоматизовану систему управління Збройних сил України «Дніпро» Deg_dkp@dod.ua.

Усі копії документів обов'язково мають бути завірені підписом командира (начальника) військової частини (органу, підрозділу), установи, закладу та скріплені гербовою печаткою. 

Учасники АТО, звільнені з військової служби, подають документи через комісії обласних військкоматів та міського військкомату міста Києва. 

Національний банк України постановою 'Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України' від 30.10.14 р. № 685 зняв деякі валютні обмеження

Зокрема:

— зі здійснення розрахунків за імпортними операціями без увезення товару на територію України;

— зі здійснення платежів за імпортними договорами, за якими продукцію було ввезено на територію України та здійснено митне оформлення на підставі ввізних митних декларацій, дата оформлення яких перевищує 180 днів. Тобто тепер проводити розрахунки у валюті можна в терміни, передбачені умовами таких договорів;

— з повернення за кордон іноземному інвестору дивідендів (крім випадків повернення дивідендів за цінними паперами, що обертаються на фондових біржах).

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра