За останні кілька років корпоративна соціальна відповідальність (далі – КСВ) стала головним інструментом для того, щоб залишатися в інформаційному полі й просто вижити компаніям. Бізнес, який мислить стратегічно, розуміє: без підтримки, яку потрібно надавати партнерам і суспільству загалом, майбутнього не буде. Як саме втілення КСВ-проєктів допомагає вирішувати бізнес-завдання – далі.
Зміна пріоритетів і нові бізнес-цілі
Коронакриза ще раз показала, як важливо бути гнучкими. Щоб «вбудуватися» у новий порядок і попит, потрібно швидко реагувати на зміни. Тому для компаній пріоритетним є адаптивний підхід у взаємовідносинах з клієнтами та партнерами. КСВ-проєкти стали важливими супутниками бізнесу.
Формування лояльності клієнтів і залучення нових
Сучасним замовникам послуг важливо, які цінності просуває бренд. Тому будь-який проєкт у сфері КСВ може зацікавити людей, якщо вони підтримують схожі ініціативи. Прямий зв’язок певної послуги чи товару з конкретним проявом КСВ підвищує мотивацію для клієнтів витратити гроші й виокремити бренд серед інших.
Підтримання бренду роботодавця
Корпоративна соціальна відповідальність може не тільки залучати клієнтів, але й впливати на кадрову політику. Річ у тім, що сьогодні багато фахівців вибирають таке місце роботи, де збігаються їхні цінності та цінності роботодавця.
КСВ також має значення для задоволеності співробітників. Можливість разом з колегами взяти участь у соціальному або благодійному проєкті зміцнює корпоративний дух, допомагає згуртувати команду й мотивує на досягнення поставлених цілей.
Поліпшення іміджу компанії
Проєкти в галузі соціальної відповідальності позитивно сприймаються у ЗМІ і по суті можуть вважатися способом реклами. Висвітлення журналістами, публікації в соціальних мережах, вірусна реклама й важливі бізнес-нагороди у сфері КСВ – усе це може створити потужний ефект і привернути увагу до компанії.
Однак бізнесу потрібно дотримуватися етичних меж і не перетворювати соціальний проєкт на суцільну рекламну кампанію. Потенційні клієнти можуть сприйняти це негативно. У цьому полягає зворотний бік – необдумані або занадто корисливі дії або ж бездіяльність у відповідь на звернення стосовно КВС-проєкту можуть завдати значної шкоди репутації компанії.
Захист прав клієнтів
Захист прав споживачів – один з найважливіших елементів КСВ. Дуже важливо, щоб бізнес відповідально підходив до цього питання. Адже будь-який клієнт, чиї права будуть порушені, зможе завдати шкоди репутації в соціальних мережах і серед своїх друзів чи рідних. У багатьох країнах існують онлайн-системи, які допомагають відстежувати компанії з низьким рейтингом захисту прав споживачів і прискорювати процес подання скарг.
Лояльність партнерів
Крім лояльного ставлення клієнтів, КСВ допомагає домагатися такого ж ставлення і з боку партнерів, конкурентів та ринку загалом. Будь-яка організація, яка бачить, що ваша компанія розпочала проєкт у сфері соціальної відповідальності, може наслідувати ваш приклад, запропонувати поділитися досвідом або взяти участь у спільному заході. У такий спосіб позитивний імідж, репутація й лояльність партнерів, що беруть участь у спільних проєктах, може позитивно позначитися й на вашій компанії.