Податки

Компенсація витрат на абонемент у спортзал для працівників: організація, облік та оподаткування

Одним із варіантів організації спортивного дозвілля є компенсація працівнику витрат на придбання абонемента до спортзалу. Тобто працівник сам купує абонемент, а потім підприємство відшкодовує йому витрати. Як організувати та відобразити в обліку таку операцію – далі.

Організаційні моменти

Переваги компенсації витрат на абонемент у спортзал для працівників полягають у тому, що підприємству не потрібно шукати тренажерний зал чи спортивну секцію для співробітника й укладати договір на їх оренду. Усе зробить працівник. Від підприємства потрібні тільки гроші. Серед недоліків − посилене податкове навантаження.

ПДФО, ВЗ і ЄСВ

Така організація спортивного дозвілля дає змогу легко визначити (персоніфікувати) особу, яка ходила до спортивного залу. Їй буде відшкодовано витрати після надання документів, що підтверджують придбання абонемента.

А тому для працівника підприємства сума відшкодованих витрат на придбання абонемента буде доходом. А отже, з нього потрібно утримати податок на доходи фізичних осіб (далі − ПДФО) і військовий збір (далі − ВЗ).

Якщо можливість компенсації вартості абонементів передбачена в розділі «Оплата праці» колективного або трудового договору, то сума компенсації розглядатиметься як заробітна плата.

Якщо можливість такої компенсації не вказана в колективному або трудовому договорі (що зазвичай і буває), то, напевно, податківці класифікуватимуть таку компенсацію для цілей оподаткування ПДФО і ВЗ як додаткове благо (пп. «г» пп. 164.2.17Податкового кодексу Українидалі – ПКУ).

Якщо компенсація вартості абонемента є:

  • зарплатою, то у формі № 1ДФ її відображають у загальній сумі зарплати, нарахованої працівникові за звітний квартал з ознакою доходу «101»;
  • додатковим благом, то у формі № 1ДФ відображають її з ознакою доходу «126».

Сума ВЗ потрапить у р. II форми № 1ДФ у рядок «Військовий збір».

Компенсувати вартість абонементів у тренажерний зал працівникам роботодавець буде у грошовій формі, а тому в базу оподаткування такий дохід потрапить без збільшення на «натуральний» коефіцієнт. Тобто працівник отримає суму компенсації за вирахуванням ПДФО і ВЗ.

Для цілей стягнення єдиного соціального внеску (далі − ЄСВ) сума компенсації працівникам вартості абонементів у тренажерний зал є зарплатою (пп. 2.3.4 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.2004 р. № 5, пп. 5 п. 3 р. IV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 р. № 449), тому на таку суму доведеться нарахувати ЄСВ.

Податок на прибуток

Коли працівник сам придбає абонемент у спортзал, а потім йому роботодавець компенсує витрати на таке придбання, то такі витрати в податковому обліку відображаються, як і в бухгалтерському. Тобто вони визнаються витратами періоду, у якому вони були фактично понесені. Водночас, якщо:

  • надання компенсації передбачено у трудовому договорі (це буває вкрай рідко, але можливо), то такі витрати визнаються господарськими і списуються в дебет рахунків 91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут» залежно від того, працівники якого підрозділу займаються у тренажерному залі;
  • надання компенсації вартості абонемента не передбачено у трудовому договорі, то такі витрати є негосподарськими, а тому їх списують на субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності».

На сьогодні високодохідні підприємства (дохід понад 20 млн грн) не зобов’язані коригувати фінрезультат на негосподарські витрати. Тому всі витрати на компенсацію вартості абонементів будуть зменшувати об’єкт оподаткування податком на прибуток.

ПДВ

Абонемент до спортзалу придбає фізособа-працівник, а тому, якщо тренажерний зал є платником податку на додану вартість (далі − ПДВ), підприємство не зможе отримати податкову накладну, складену на підприємство і зареєстровану в ЄРПН. А отже, про податковий кредит і не йтиметься. Тож нарахування компенсуючих зобов’язань у цьому випадку не буде.

Крім того, коли підприємство компенсує витрати на придбання абонемента, то не йдеться і про постачання. Тому ПДВ сплачувати не потрібно.

На тему
Запит прийнято!
Найближчим часом з вами зв’яжеться наш спеціаліст.
Гарного вам дня!
Запит не прийнято.
Ви можете зв'язатися з представниками «Де Візу» за тел. +38 (044) 279-0000
Гарного вам дня!
Долучайся до
команди "De Visu"
Ми переконані, що успіх нашого бізнесу залежить від працівників, тому ми заохочуємо кожного з них до розкриття власного потенціалу та здібностей.

Якщо ви відповідальні, орієнтовані на досягнення високих результатів своєї діяльності та прагнете до постійного розвитку й самовдосконалення, запрошуємо вас приєднатися до нашої команди.

дізнатися більше
112
працівників наразі в усіх філіях "De Visu" Group
Кар'єра